Mobitel

Servis

V družbi ZEOS skrbimo za spodbujanje servisiranja aparatov.

To pa zajema:

  • promocijo lokalnih serviserjev,
  • ozaveščanje o pomembnosti servisiranja aparatov (in drugih izdelkov) - preko različnih lastnih in drugih kanalov ter aktivnosti.
Servisiraj

Primer dobre prakse: PODALJŠAJ LAJF SVOJEMU APARATU - SERVISIRAJ!

V sklopu projekta Life projekta Spodbujamo e-krožno izvajamo mesečne akcije “Podaljšaj lajf svojemu aparatu – servisiraj!”, ki so namenjene spodbujanju servisiranja. Vse potrošnike v Sloveniji pozivamo, da svoj pokvarjen električni aparat prinesejo k sodelujočim serviserjem, ki bodo aparat pregledali oz. opravili diagnostiko in na željo stranke aparat tudi popravili. Obenem pa lahko sodelujejo v nagradni igri za bone za popravilo. Do sedaj smo izvedli akcije v mesecih: marec 2023april2023maj2023 in junij 2023.

Kam s ta starim

Primer dobre prakse: KAM S TA STARIM?

Spodbujanje servisiranja električnih aparatov poteka tudi v obliki Facebook skupine KAM S TASTARIM?, kjer si posamezniki izmenjujejo mnenja ter delijo nasvete in usmeritve za servisiranje. 

Uporabne informacije o servisiranju

Človeček

Zakaj servisirati

S popravilom aparatov, še posebno, če gre za manjša (kot je menjava kabla ipd.), se podaljša njihova življenjska doba, s tem pa vplivamo na vse korake izdelave aparatov (od iskanja snovi za izdelavo do transporta v trgovino) in tako zmanjšamo pritiske na okolje.

Zemlja

Evropska unija s smernicami za lažja popravila

V veljavi so ukrepi, s katerimi bodo morali biti v prihodnje izdelki lažje popravljivi, da jih ne bo treba prezgodaj metati proč, med drugim vključuje tudi večjo razpoložljivost nadomestnih delov še leta po prodaji aparatov, ob koncu življenjske dobe aparatov pa jih bo mogoče tudi preprosto reciklirati.

Roka

Konkretne aktivnosti v spodbudo servisiranju v EU

Avstrija: gospodinjstva imajo na voljo t.i. vaučer v vrednosti 200€, ki ga lahko koristijo vsako leto pri popravilu svojega aparata
Nemčija: Ministrstvo za okolje Thurginie (nemške zvezne dežele) pokriva 50% računa za popravilo, maksimalno 100€. Dobremu primeru iz Thurginie je sledil še pilotni projekt v mestu Leipzig in zvezni deželi Saška. 
Francija: decembra 2022 je bil sprejet vladni ukrep, ki znižuje vrednost potrošnikovega računa za popravilo izven garancije. Potrošnikov strošek za popravilo je na ta način opazno manjši (okoli 20%)
Švedska: lotili so se pristopa z zmanjševanjem DDV-ja na servisne storitve

bullhorn.png

Dogodki v spodbudo servisiranju v Sloveniji

Tudi v Sloveniji pri ZEOS-u izvajamo dogodke v spodbudo servisiranju: dnevne akcije z brezplačnimi diagnostikami in mesečne akcije pri različnih serviserjih električne in elektronske opreme v Sloveniji. 

comments.png

Pobuda za pridobitev nacionalne poklicne kvalifikacije "serviser" v Sloveniji

Pri ZEOS-u smo sprožili pobudo za pridobitev nacionalne poklicne kvalifikacije “serviser električnih aparatov”.
Z njo želimo omogočiti posameznikom z znanjem in veščinami pridobiti uraden kvalificiran poklic serviser električnih aparatov, ki ga do sedaj pri nas sploh še ni. O poteku vas sproti obveščamo v naših novicah.

hand.png

Raziskava

* Največkrat se popravljajo: računalniki, telefonija, zabavna elektronika, bela tehnika in mali aparati
*  3 - 5 let - starost največ aparatov, katere njihovi lastniki odnesejo v popravilo
* Največ strank se odloči za popravilo, če znaša njen povprečen strošek nekje do 30 % glede na ceno novega aparata.

sync.png

Štiri vrste zastarelosti

Za nakup nečesa novega se, če prej ne pride do okvare, običajno odločimo zaradi zastarelosti izdelka.

Poznamo štiri vrste zastarelosti:
* materialna zastarelost (hitra obraba običajno slabih materialov)
* funkcionalna zastarelost (npr. pri mobilnih telefonih in računalniški opremi, gre torej za nezdružljivost programske ali strojne opreme)
* psihološka zastarelost (želja potrošnika po novem izdelku kljub neoporečnosti obstoječega)
* ekonomska zastarelost (izdelek je v osnovi prepoceni, da bi bilo popravilo še ekonomsko upravičeno)